Tinka sitt utstyr

by Ia Stavestrand

De siste par månedene har det blitt en del utstyr på Tinka. Alt blir brukt, men her får dere se det vi bruker mest.

Denne langlinen kjøpte jeg på Lillehammer i juli. Den er tynn og lett, men av god kvalitet. Også gnager den ikke i hendene.

Halsbånd og nummerbrikke, begge deler kjøpt samtidig som langlinen. Dette halsbåndet er vel det mest brukte av alt utstyret hennes. Det er alltid på, fordi det er den eneste nummerbrikken jeg har, og det er så mye styr å skulle bytte om på den hver gang vi vil bruke sele.

1,80 m i sort skinn. Tynt, smalt og nett. Kjøpt i sverrige.

Denne Hurttaselen fikk vi med av Tinkas forrige eier. Den er godt brukt. Sitter fint på hunden, gir støtte og er diskret og fin!

Kløven fikk vi også med. Den er bred over ryggen, y-form på brystet og to spenner – et under brystet, et under magen. Dette gjør at den ikke sklir og virker behagelig. Det er grenser for hvor mye en hund på seks kilo kan bære, men sine egne godbiter og leker bærer hun gjerne selv.

Dette rosa halsbåndet, også fra forrige eier, er foret med slikt våtdrakt-stoff, hvis dere skjønner hva jeg mener? Nå som Tinka har begynt å bade regner jeg med at halsbåndet kommer til å bli flittig brukt.

Vi fikk med masse annet utstyr da vi fikk Tinka, dette var bare et lite utvalg. Jeg går ut ifra at dere vil få se resten etter hvert, for alt blir brukt. Vi blant annet et rosa refleksdekken og et kjempefint rundsydd skinnhalsbånd som dere helt sikkert vil se etter hvert.

Bloopers:

Linselus

– Ia Marie Stavestrand

