Agilitybilder i iPhonekvalitet

by Ia Stavestrand

I forrige uke (forrige onsdag? husker ikke…) dro jeg med meg mamma’n min til frognerparken for å trene Agility med Tinka. Det er av en eller annen grunn mye lettere å komme seg av gårde hvis man har selskap av et menneske. I parken møtte vi søsteren min, som eier eldstetispa i flokken, Solo. Nå som Tinka er en del av oss på ordentlig er det viktig at hun og Solo blir ordentlig kjent. Det virker som det går veldig fint, men vi vil allikevel la dem møtes en del ganger alene. Solo og Fibi har en tendens til å gire hverandre opp en del hakk, og da er det greit at Tinka er trygg på dem begge på forhånd.

Men tilbake til det jeg egentlig skulle fortelle..

Solo har gått et agilitykurs en gang for lenge siden, og det var veldig gøy å se hvor mye hun husket! Snille nænnæ tok noen bilder med iPhonen sin for meg, da ingen av husets fire (!) kameraer er i stand for tiden. Det vil si at jeg har rotet bort alle minnebrikkene. Unnskyld for det, mamma!

Vakre, vakre Solo! Man skulle ikke tro at hun var 10 år, eller hva?

Det er så utrolig typisk Solo å ha tuppen av tungen stikkende ut av munnen som dette. Så søt!

Her gjør jeg et forsøk på å overbevise om at vippe egentlig ikke er så veldig skummel. Det tok ikke så lang tid å komme over skrekken! Jeg lurer på hva vi surret med på kurs i 2008! Vennligst overse mitt vakre antrekk. Og ansikt, for den saks skyld..

Og bedre blir det! For første gang i løpet av sine ti år, løp Solo helt plutselig gjennom pølsa. Man lærer så lenge man lever!

Pøh, dette er da ikke noe problem. Gode venner vi, tenk! (Og Solo er veldig klar over at «sitt» betyr godteri…)

En våt og sliten Tinka, klippet ut av det som var et ekstremt mislykket bilde av meg..

Jeg har fått en del spørsmål om Tinka. Flere som har kjent hunden visste ikke en gang at hun var omplassert, og har mast om at jeg må blogge om henne. Så nå har jeg funnet ut at det er på tide hun får sin egen side her inne. Jeg driver med saken, men så treg som jeg er kan det ta litt tid. Så for dere som lurer skrekkelig, kan jeg jo ta den korte versjonen!

Tinka Tequila, som hun så fint heter, er en uregistrert Phalenetispe født i 2008. Jeg møtte henne første gang mandag 11. Juli, helt uvitende om at hun i det hele tatt skulle omplasseres, og 16. Juli flyttet hun inn hos meg. På fredag møtte jeg henne for å få vaksinasjonskortet til NKK Bjerke neste helg. Da fikk jeg også betalt henne for omregistreringen, så når NKK får somlet seg ferdig er jeg offisielt blitt hundeeier for første gang!

