Sol, grilling og superhunden!

by Ia Stavestrand

Dette har vært en helt nydelig dag. Flott vær, flott hund og flotte venner.

Photobucket

I formiddag tok jeg og to av mine nærmeste venner turen til Frognerparken. Jeg ville prøve å trene litt agility med Tinka på banen i parken. Det har alltid vært en del av meg som har drømt om å drive med Agility på «ordentlig», men med hundene jeg har hatt til nå har jeg vært nødt til å fokusere på andre ting. Derfor håpet jeg virkelig at Tinka skulle fungere bra på banen. Jeg ante ikke om hun hadde prøvd agility i det hele tatt, så jeg stilte opp med null forhåpninger, men gud så glad jeg skulle bli! Hun suste overhindrene, og etter å ha gått gjennom hvert hinder separat lagde jeg en liten bare. Hun var oppmerksom på fører hele tiden, og gikk akkurat dit jeg ledet henne. Banen var ikke noe problem, og hun så ut til å elske det!

Vi grillet og trente litt om hverandre, og begge vennene mine fikk prøvd seg som hundetrenere. Vi storkoste oss alle sammen, ikke minst Tinka 🙂

Da kom hjem til venninnen min, koste vi oss i hagen. Jeg og Tinka brifet litt med triks, før Kaja ville prøve. Det gikk veldig fint, og det var godt å se at hun gikk så bra med Tinka. Kaja er min eldste og beste venn, og det betydde mye for meg at de likte hverandre.

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Flinke jenter!

Photobucket

Vi ble fort slitne av varmen, og bestemte oss for å gå en tur. Da jeg bodde på Abildsø gikk jeg alltid ved Østensjøvannet, og det var veldig koselig å gå der igjen. Vi stoppet selvfølgelig for å ta litt bilder, da…

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Kaja har tatt de fleste av bildene.

Nå er vi hjemme, og Kaja ligger i sengen. Tinka ligger på teppet sitt med bamsen sin mellom forlabbene og sover tungt. Hun er nok trøtt etter en lang dag med mange inntrykk.

Takk til Kaja, Bernhard og Tinka for den beste dagen på lenge. Jeg har storkost meg!

